Ulvis Skadiņš, zinātnieks, Jelgavas
Adventistu draudzes vecākais
Godīgums un zinātne
Godīgums ir
mūsu cilvēces kopīgo zināšanu pamatā. Tikai un vienīgi godīga attieksme pret
to, ko redzam apkārt, ļauj mums kā civilizācijai nonākt pie pareiziem atklājumiem.
Kad sāku
aktīvi pievērsties kristietībai, uzzināju, ka zinātne nav godīga. It īpaši
jautājumos par pasaules rašanos, par fosilijām, par vecuma noteikšanu
zinātnieki akli seko dažādiem nepamatotiem pieņēmumiem. Tā vien šķiet, ka vēlme
noliegt Dieva esamību ir tik liela, ka tiek pieņemtas visādas teorijas bez
jebkāda pamata, bez jebkāda godīguma pret to, ko redz mikroskopos, teleskopos,
zemes slāņos un visos citos izziņas avotos. Fosiliju un iežu vecuma noteikšanas
metodes neiztur nekādu kritiku – mērījumi uzrāda pilnīgi aplamus rezultātus. Un
tomēr zinātnieki pie tiem turas. Ģeoloģiskā kolonna ir atrodama tikai mācību
grāmatās – reāli dabā tāda nav atrodama. Un tomēr zinātnieki pēc tās vadās
savos aprēķinos. Darvina izdomātā evolūcijas teorija ir ļoti vāji pamatota.
Patiesībā tā atrodas lielā krīzē – nopietna daļa zinātnieku to apšauba. Un
tomēr to spītīgi māca mūsu bērniem.
Ir savāda
sajūta, ka zinātne pasaules mērogā apzināti slēpj patiesos faktus un negodīgi
izceļ sev vēlamos.
Vai es esmu godīgs?
Šādā
informācijas pasaulē es dzīvoju lielāko daļu savas kristiešu dzīves. Tikai
pirms nedaudz gadiem es sapratu, ka es pats esmu negodīgs. Iepriekš minētie
apgalvojumi nāk tikai no viena informācijas avota – no tiem, kas uzskata, ka
zeme un viss, kas uz tās, ir radīts pirms apmēram 6000 gadiem. Ja es būtu
godīgs, man vajadzētu ieklausīties, ko saka citi informācijas avoti. Tas ir
tas, uz ko aicina Bībele – divi vai trīs liecinieki.
Jāatzīst,
nav viegli būt godīgam pret sevi. Man bija bail uzzināt, ko saka citādāk
domājošie. Ja nu viņi sagrauj manu ticību adventistu mācībai, ticību Bībelei un
varbūt pat ticību Dievam? Man bija bail no tādām pārmaiņām, tāpēc es ilgi
atturējos uzzināt, ko stāsta citi.
Tomēr savā
dzīvē piedzīvoju vairākus pavērsienus, kas man palīdzēja pabāzt degunu laukā no
sava drošā informācijas kambarīša. Minēšu divus. Pirmkārt, es pats kļuvu par
zinātnieku. Esmu ieguvis doktora grādu inženierzinātnēs un tagad strādāju kā
vadošais pētnieks LLU Būvkonstrukciju katedrā. Tā es varu ielūkoties zinātnes
virtuvē un spriest par to daudz objektīvāk nekā līdz tam. Otrkārt, klausoties
dažādas debates starp kristiešiem un ateistiem, pamanīju, ka pasaules
spēcīgākie kristietības aizstāvji uzticas zinātnei, atbalsta zinātni un liela
daļa paši ir spēcīgi zinātnieki.
Mani godīgie secinājumi
Es nolēmu
būt godīgs un sāku iepazīt informāciju par zinātni, zemes vecumu, fosilijām un
evolūcijas teoriju no dažādiem avotiem. Lūk, daži secinājumi, pie kuriem nonācu
un kuri man lika uz lietām skatīties pavisam citādāk.
Vai zinātnei var ticēt?
Jā un nē. Zinātne
ir cilvēku veidota un uzturēta, tādēļ nepilnīga. Tajā ir iesaistīti cilvēki ar
dažādu motivāciju. Nereti nemākulības dēļ vai pat negodīgu nolūku vadīti, tiek
pierādīti un publicēti nepatiesi apgalvojumi. Īpaši jāuzmanās no tādiem
zinātnieku apgalvojumiem, kas pamatojas uz vienu pētījumu vai kur zinātnieks
izsaka apgalvojumus ārpus savas kompetences.
No otras
puses, zinātniskās informācijas patiesums pirms publicēšanas tiek pārbaudīts.
Mēs uzticamies ļoti dažādiem avotiem – avīzēm, radio ziņām, televīzijai,
YouTube video, dažādām grāmatām, Facebook rakstiem utt. Tomēr nevienā no šiem
avotiem pirms publicēšanas netiek prasīta tāda faktu patiesuma pārbaude, kā tas
ir zinātniskajiem izdevumiem. Katru rakstu pirms publicēšanas recenzē divi
anonīmi, neatkarīgi recenzenti – attiecīgās jomas speciālisti. Man pašam ir
nācies atsevišķiem rakstiem sniegt neapmierinošu vērtējumu un rakstu noraidīt
zemās kvalitātes dēļ. Jo prestižāks izdevums, jo skrupulozāk tiek pārbaudīti
iesniegtie raksti.
Ir vēl kāda
lieta. Manā skatījumā zinātnieki ir diezgan skeptiska tauta, kuri nesteidzas
pieņemt visu, ko viņiem sniedz priekšā. Pats esmu bijis liecinieks, ar kādu
degsmi atsevišķs zinātnieks norāda uz citu zinātnieku kļūdām. Tas ir katra
pētnieka gods parādīt savu ieguldījumu, kritiski izvērtējot pieņemtās teorijas
un atrodot tajās kādu trūkumu. Bet, ja kāds piedāvā jaunu teoriju vai
skaidrojumu, pārējie zinātnieki parasti nesteidzas to pieņemt, kamēr nav
savākti pietiekami daudz pierādījumu.
Kā
orientēties zinātniskajā informāciju pasaulē? Esmu sapratis, ka viens no
vienkāršākajiem kritērijiem, pēc kā atšķirt uzticamu zinātnisku informāciju no
apšaubāmas, ir iesaistīto neatkarīgo zinātnieku un veikto pētījumu skaits.
Zinātniskie apgalvojumi, ko atbalsta daudzi dažādi, savstarpēji nesaistīti un
nopietnos izdevumos publicēti pētījumi, visticamāk, ir uzticami.
Es nemaz
nešaubos, ka farmācijas biznesā, kur drīkst tirgot tikai zinātniski pārbaudītus
produktus, nereti pētījumi var būt falsificēti. Aiz tiem stāv daudz naudaskāru
sponsoru, kas labprāt ietekmētu pētījumu rezultātus par labu savai kabatai. Bet
ir daudzas zinātnes nozares, kurās pasūtītājiem galvenokārt interesē īstenība,
nevis uz nepatiesiem faktiem pamatots finansiāls ieguvums. Pie tādām es
pieskaitu arī tās nozares, kas saistītas ar zemes vecuma noteikšanu.
Kas attiecas
uz sazvērestības teorijām, redzot zinātnieku sabiedrību no “iekšpuses”, man nekādi
nav pieņemama doma, ka visa tik atšķirīgi ticošā, bet kritiski domājošā
zinātnieku kopiena spētu pasaules mērogā sazvērēties un no visiem slēpt kādu
būtisku, ateistiem nevēlamu informāciju.
Vecuma noteikšanas metodes
Vecuma
datēšanas metodes, izrādās, ir diezgan uzticamas. Mūsdienās veiktie mērījumi
uzrāda precīzus rezultātus. To apstiprina lielā saskaņa starp dažādām
savstarpēji neatkarīgām metodēm.
Kā uzskates
līdzekli līdzdalīšu kristīgu zinātnieku pētījumu [1], kurā
salīdzinātas trīs neatkarīgas vecuma noteikšanas metodes. Autori salīdzina 1) koku
gadskārtas, 2) konkrētu ezeru gadskārtējos nogulsnējuma slāņus un 3) radioaktīvā
oglekļa 14 vecuma noteikšanas metodi. Koki šādām pārbaudēm ir ļoti pateicīgi,
jo tie satur gan oglekļa 14 izotopus, gan gadskārtas. Tātad konkrētā koka
gabala vecumu var noteikt pēc divām neatkarīgām metodēm – skaitot gadskārtas un
mērot oglekļa 14 izotopa daudzumu. Tā var pārliecināties, vai abas metodes ir
saskanīgas. Starp citu, saliekot informāciju no vienā apgabalā atrastajiem koka
gabaliem, zinātnieki pēc gadskārtām vien ir spējuši aizskaitīt līdz pat 14
tūkstošiem gadu. Līdzīgi tas ir ar nogulsnējuma slāņiem atsevišķos ezeros. Katrā
slānī ir savas organiskās atliekas (piem., koku lapas), kurās var izmērīt arī
atlikušā oglekļa 14 daudzumu. Ezeru pamatnēs reģistrēti vairāk nekā 50 tūkstoš
slāņu.
Zemāk parādītajā attēlā var redzēt sakritību starp šīm
trim vecuma noteikšanas metodēm: ar nepārtrauktajām violetajām līnijām ir
parādītas zinātnieku prognozes, cik daudz šodien jābūt atlikušajam oglekļa 14
izotopam dažāda vecuma koka un nogulsnējumu paraugos, ja zinātnieku izpratne
par pagātnes procesiem ir pareiza. Sarkanie punkti parāda, cik daudz ir
faktiskais atlikušais oglekļa 14 saturs koka paraugos atkarībā no gadskārtu
skaita. Zaļie punkti parāda, cik daudz ir atlikušais oglekļa 14 daudzums organiskajās
paliekās, ezeru nogulsnējuma slāņos atkarībā no slāņu skaita. Sakritība ir ļoti
iespaidīga.
Šis ir tikai
viens piemērs, cik radioaktīvās metodes tomēr ir uzticamas. Radioaktīvo metožu
ir ļoti daudz, un tās ir dažādas. Interesanti, ka tās visas, kaut arī bieži ir
savstarpēji nesaistītas, uzrāda ļoti līdzīgus rezultātus [2].
Ko par to
saka mūsu (adventistu) zinātnieki, kas sludina jaunu Zemes vecumu? Citēju:
Zemes vecums, kas aprēķināts ar radiometriskajām datēšanas metodēm, kreacionistiem ir un paliek kā viens no problemātiskākajiem jautājumiem.[3]
Tātad
mūsdienās zinātnieku izmantotās datēšanas metodes ir samērā precīzas, un tās
sniedz vienus no spēcīgākajiem argumentiem, ka zeme ir veca – ap 4.5 miljardu
gadu.
Ģeoloģiskā kolonna
Adventistu
zinātnieki, kas tic tam, ka Zeme ir radīta nesen – pirms apmēram 6-10
tūkstošiem gadu, atzīst, ka zinātnieku izveidotā ģeoloģiskā kolonna ir
pamatota. Strīds ir tikai par to, vai tā ir veidojusies miljoniem gadu laikā,
viena gada laikā (grēku plūdos), vai arī tiek meklēts cits kompromiss ar
tūkstošiem gadu ilgu periodu [4]. Lomalindas universitātes profesors
Leonards Brands meklē variantus, kā sasaistīt nesenu zemes radīšanu un grēku
plūdus ar ģeoloģisko kolonnu. Viņš atzīst, ka kreacionistu izstrādātie ģeoloģisko
slāņu veidošanās modeļi nesaskan ar radiometriskajiem vecuma datējumiem. Zinātnieku
noteiktais slāņu vecums ir krietni lielāks – miljoni un miljardi gadi nevis
tūkstoši. Tas ir būtisks izaicinājums, uz kuru viņš pagaidām nav atradis
atbildi. Turklāt ģeoloģiskajos slāņos atrastās fosilijas liecina par izteiktu
kārtību un secību – vecākajos slāņos atrodamas vienkāršāku organismu fosilijas,
bet fosilijas ar lielāku dažādību un sarežģītākām formām – jaunākos slāņos. Tas
nesaskan ar grēku plūdu katastrofiskajiem procesiem, kur visam būtu jābūt
samaisītam haotiski [4][5]. Kristietis
S.O. Mošiers u.c. min vēl vairākus citus, bet ne vienīgos iemeslus, kas noraida
iespējamību, ka ģeoloģiskie slāņi būtu veidojušies grēku plūdu rezultātā [6].
Šīs divas
atziņas -, ka ģeoloģiskā kolonna ir pamatota un vecuma noteikšanas metodes ir
uzticamas, - iespieda mani stūrī un lika man pārvērtēt visu līdzšinējo
pārliecību. No šīm atziņām izriet, ka dažādi dzīvie organismi ir dzīvojuši un
miruši miljoniem gadu, pirms Dievs radīja cilvēku. Interesanti, ka ģeoloģiskajos
slāņos un fosiliju reģistros novērojamas masu izmiršanas pazīmes. Arī tās ir
notikušas krietni pirms cilvēkiem.
Tas sagrāva
manu priekšstatu par “ideālo” pasauli, kas nepazina ciešanas un nāvi līdz pirmo
cilvēku krišanai. Tas lika man saprast, ka Dievs caur 1. Mozus grāmatas
radīšanas stāstiem vēlējās pateikt kaut ko citu nevis informēt par tehniskiem
radīšanas aspektiem.
Vai evolūcijas teorija piedzīvo krīzi?
Kristiešu
starpā ir populāra doma, ka evolūcijas teorija ir vāji pamatota un piedzīvo
būtisku krīzi. Izrādās, ka evolūcijas teorija patiesi piedzīvo krīzi. Tomēr šī
krīze nav par to, vai teorija ir uzticama vai nē. Krīze ir par to, kā skaidrot
evolūcijas procesus, un par citiem otršķirīgiem jautājumiem. Līdzīgi kā
kristieši var strīdēties par trīsvienību vai citiem mācību punktiem, bet viņi
joprojām ir stipri pārliecināti kristieši.
2015. gadā
ir veikta apjomīga pasaules lielākās multidisciplināro zinātņu asociācijas
(AAAS) zinātnieku aptauja par to, vai viņi tic noteiktiem zinātniskiem
apgalvojumiem. Katras jomas zinātniekiem tika uzdoti tie jautājumi, kuros viņi
ir specializējušies. Biomedicīnas zinātnēs iesaistītajiem zinātniekiem jautāja,
vai viņi uzskata, ka cilvēki ir radušies evolūcijas ceļā? Aptaujas rezultāti
liecina, ka 98-99% no zinātniekiem uzskata, kā tā tas ir [7]. Interesanti pieminēt, ka puse Amerikas baltādaino evaņģēlisko draudžu
locekļi uzskata, ka zinātnieki nav vienoti jautājumā par evolūciju [8], lai gan patiesībā vienotība ir ļoti liela.
Viens no
spēcīgākajiem kristietības aizstāvjiem Francis Kolins vadīja starptautisko
cilvēku genoma projektu. Viņi ne tikai apkopoja cilvēka, bet arī nedaudz
dzīvnieku genomus. Iegūto informāciju iedeva sašķirot datoram, kas neko nezina
par Darvinu un evolūcijas teoriju. Algoritmu darbības rezultātā tika iegūts pēc
būtības tāds pats sugu savstarpējās radniecības koks, kādu bija izveidojuši
zinātnieki, pētot fosilijas un anatomiju. Sakritības ir pat detaļās. Mūsos ir
iekļauti pat tādi gēni, kas savu funkciju ir zaudējuši, bet dzīvniekos ir
aktīvi [9].
Lai kā mums
nepatiktu evolūcijas teorija, mēs nevaram noliegt, ka pagaidām tā ir
vispamatotākā zinātniskā teorija, kas apraksta dzīvības formu dažādību rašanos
uz šīs planētas. Pašiem zinātniekiem par to ir apbrīnojami liela vienprātība.
Atcerēsimies, ka zinātnieki ir cilvēki ar ļoti dažādu reliģisko piederību, tai
skaitā kristieši.
Vai kristietība un evolūcijas teorija viena otru izslēdz?
Ir daudzi
kristieši un ateisti, kas apgalvo, ka kristietība un evolūcijas teorija nav
savienojamas – vai nu viena, vai otra. Šādi apgalvojumi, manā skatījumā, ir
nepatiesi un no kristiešu puses ļoti tuvredzīgi. Izrādās, ka ir ļoti daudz
nopietnu kristiešu, kas Bībeli uztver burtiski un reizē pieņem arī evolūcijas
teoriju. Viņi burtiski uztver nevis katru Bībeles vārdu, bet gan katru domu, ko
Dievs ir vēlējies caur Bībeli pateikt. Manuprāt, jau vairākkārt izteiktā
atziņa, ka zinātne runā par to, KĀ
Dievs visu radījis, bet Bībele atklāj, KĀPĒC
Dievs visu radījis, ir ļoti precīza. Manā prātā atrisinās daudzi grūtie
jautājumi, ja es šīs lietas tādā veidā nodalu.
Ja kādam
interesē uzzināt, kā kristietis var sadzīvot ar apziņu par evolūciju, tad
iesaku apmeklēt, piemēram, Biologs.org vai asa3.org mājaslapas.
Kāpēc Dievs izvēlējās evolūciju?
Attīstoties
tehnoloģijām, izzināšanas iespējām un resursiem, zinātnieki no ļoti dažādām
nozarēm aizvien spēcīgāk nostiprina izpratni par to, ka Universa un mūsu
zemeslodes vecums ir mērāms miljardos gadu. Atklājumi nenoliedzami parāda, ka
dzīvība un nāve ir bijusi uz mūsu planētas krietni pirms cilvēki to ir
apdzīvojuši. Visticamākais skaidrojums lielajai dzīvības formu dažādībai uz
mūsu planētas zinātnieku skatījumā ir evolūcijas teorija.
Ja mēs to
pieņemam, paliek jautājums, kāpēc Dievs izvēlējās evolūciju? Es pilnīgi
piekrītu tiem, kas saka: “Dievs taču varēja visu radīt sešās burtiskās dienās.
Kāpēc Viņam būtu nepieciešami miljardi gadu?” Tomēr nav jautājums par to, ko
Dievs varēja izdarīt. Jautājums ir, kuru no daudzajām radīšanas iespējām Dievs
izmantoja? Dabas pētnieki saka: evolūciju.
Kāpēc tieši evolūciju?
Kāpēc Bībeles Dievs būtu izmantojis šādu metodi? Šo jautājumu es biju spiests
sev uzdot. Man joprojām nav atbildes. “Bet, cilvēk, kas tu tāds esi, ka runā
pretī Dievam? Vai tad veidojums var sacīt savam veidotājam: kādēļ tu mani tādu
esi izveidojis?” (Romiešiem 9: 20). Manam prātam bija sāpīgi mainīties un
pieņemt neapstrīdamo realitāti, bet es lēnām sāku ar to samierināties. Starp
citu, man ļoti palīdzēja Ījaba grāmatas lasījumi, kur Ījabs tā arī nesaņēma
atbildes uz saviem jautājumiem par ļaunumu, ciešanām un netaisnību, bet ieguva
mieru ar Dievu, paļaujoties uz Viņu.
Sirdsapziņas jautājumi
Ja par
godīgumu, tad man jāuzsver, ka šie ir mani secinājumi, pie kuriem es nonācu,
godīgi izvērtējot sev pieejamo informāciju. Protams, visus apsvērumus es šeit
nevarēju iekļaut - raksts būtu pārāk garš. Tajā pašā laikā es bez
aizspriedumiem pieņemu tos, kuri ir nonākuši pie pilnīgi pretējiem uzskatiem.
Es tāpat kā ikviens no mums esmu spiests uzticēties citiem zinātniekiem. Mēs
nevaram paši visur būt, visu zināt, visu prast un pārbaudīt. Tomēr mēs varam
iemācīties atšķirt uzticamus informācijas avotus no neuzticamiem. Mēs visi
mācāmies to darīt. Kamēr mēs mācāmies, mēs dzīvojam ļoti atšķirīgās
informācijas telpās un neizbēgami nonākam pie atšķirīgiem uzskatiem.
Ar šo rakstu
es nevēlos pateikt, ka visiem kristiešiem ir jākļūst par evolūcijas teorijas
piekritējiem. Es pat nepretendēju kādu pārliecināt, ka zeme ir vecāka par 6
tūkstošiem gadu vai pat apaļa. Patiesībā esmu sapratis, ka šajos jautājumos
diskusijas nereti izvēršas pilnīgi bezjēdzīgas. Katrai pusei ir savi spēcīgie
argumenti, savas autoritātes un ļoti pamatoti iemesli, kāpēc otras puses
argumenti un autoritātes ir pilnībā ignorējamas.
Vienu gan
mums vajadzētu saprast un pieņemt. Mēs katrs esam situācijā, kur mūsu
sirdsapziņa neļauj pieņemt neko citu kā to, ko esam pa īstam sapratuši. Kādreiz
es nevarēju pieņemt neko citu, kā burtisku Bībeles pirmās nodaļas skaidrojumu.
Tagad ar tām zināšanām un to izpratni, ko Dievs man ir devis, es nekādi nespēju
reizē būt gan godīgs pret Dievu un sevi, gan arī pieņemt, ka Bībeles pirmās
nodaļas būtu zinātniski precīzs Visuma radīšanas apraksts.
Tas ir
sirdsapziņas jautājums. Mēs visi atrodamies dažādos ūdeņos. Vienam kājas stāv
kreacionistu dīķī, cits bradā pa Inteligent Design upi, vēl citi
plunčājas evolūcijas ezeriņā. Mēs tur neatrodamies savu iegribu dēļ vai
vieglākas dzīves – kompromisa meklējumos. Mēs tur esam spiesti atrasties
iegūtās informācijas un sirdsapziņas dēļ. Mūsu godīgā attieksme pret to, ko
redzam mums apkārt, neļauj mums kāpt citos ūdeņos. Kaut mēs spētu to pieņemt
mūsu draudzēs!
Esmu
sapratis, ka kristietība un Bībele ir savienojama ar evolūcijas teoriju. Tomēr
tās abas nekādi nav savienojamas ar negodīgumu. Būsim godīgi pret sevi un ļausim
citiem būt godīgiem pašiem pret sevi!
[1] Gregg Davidson, Ken Wolgemuth (2018)
“Testing and Verifying Old Age
Evidence: Lake Suigetsu Varves, Tree Rings, and Carbon-14” https://www.asa3.org/ASA/PSCF/2018/PSCF6-18Davidson.pdf
[2] Davis A.
Young (2007) “How Old Is It? How Do We Know? A Review of Dating Methods—
Part Two: Radiometric Dating: Mineral, Isochron and
Concordia Methods” https://www.asa3.org/ASA/PSCF/2007/PSCF3-07Young.pdf
[4] Leonard R. Brand (2007)
“Wholistic Geology: Geology Before, During, and After the Biblical Flood”,
Geoscience research institute: https://www.grisda.org/origins-61007
[5] Biologs,
“What does the fossil record show?”: https://biologos.org/common-questions/what-does-the-fossil-record-show/
[6] Stephen O. Moshier, Gregg Davidson, Joel Duff and
Tim Helble (2016), Flood Geology and the Grand Canyon: What Does the Evidence
Really Say? https://biologos.org/articles/flood-geology-and-the-grand-canyon-what-does-the-evidence-really-say
[7] Pew Research Center (2015) “An Elaboration of
AAAS Scientists’ Views” https://www.pewresearch.org/science/2015/07/23/an-elaboration-of-aaas-scientists-views/
[8] Pew
Research Center (2015) “Strong Role of Religion in Views About Evolution and
Perceptions of Scientific Consensus” https://www.pewresearch.org/science/2015/10/22/strong-role-of-religion-in-views-about-evolution-and-perceptions-of-scientific-consensus/
[9] Francis
Collins video ieraksts uzrunai The Veritas Forumā https://www.youtube.com/watch?v=EGu_VtbpWhE.
Kāpēc Dievs izvēlējās evolūciju?!
Reviewed by Ulvis Skadiņš
on
piektdiena, jūlijs 17, 2020
Rating:
1 Iesākumā Dievs radīja debesis un zemi.
AtbildētDzēst2 Bet zeme bija neiztaisīta un tukša, un tumsa bija pār dziļumiem, un Dieva Gars lidinājās pār ūdeņiem.
Pieņemot, ka Mozus radīšanas dienas būtu sacerējis, pats filozofiski salicis savā secībā, sanāk atcelt to, uz ko šīs radīšanas dienas secīgā kārtībā aizved - uz Sabatu, septīto dienu.
Kāpēc būtu izmantotas divas metodes, pirmā - kurā radījums parādas dienas gaismā tā ne-evolucionētā, bet galīgā versijā. Bet otrā, kurā ir palaist kāds process, kurš atļauj evolucionēties, pārvērsties nejaušības veidā kaut kam par kaut ko. Dievs ir kārtības Dievs, otrā metode Viņam īsti nepiestāv.
Vai Dievam, radot Cilvēku - radības kroni, vajadzēja viņu inicializēt kādas evolucionāras ķēdītes gala iznākumā? Tātad izriet, ka pēc vēl miljardiem gadu būs attīstījies kas pārāks par radības kroni? (ja vien ķēdīti neapstādina, ja tomēr apstādina, tad te nav konsekvences) Vai arī, cilvēks pēc šādas loģikas nav radības kronis? Lai kādu radību šādi kronētu, jābūt stipram apgalvojuma pamatam, ka nebūs nekas pārāks, vai Dievs, Kurš spējīgs izsaukt esamībā no pilnīgas neesamības to spēj?
Vai Tas, Kas par Sevi saka, "Es esmu Dāvida sakne un dzimums", tā varēja teikt, jo evolūcijas kārtā bija palaimējies būt par tādu, vai tomēr Viņš tajā tika - saskaņā ar iepriekš rakstītiem pravietojumiem - iedēstīts, radīts ? (bībelē saglabājot visus ciltsrakstus):
5 Te viens no vecajiem saka man: "Neraudi! Redzi, uzvarējis ir lauva no Jūdas cilts, Dāvida sakne, lai atvērtu grāmatu un tās septiņus zīmogus."
16 Es, Jēzus, esmu sūtījis Savu eņģeli, lai jums šo liecību dotu draudzēs. Es esmu Dāvida sakne un dzimums, spožā Rīta Zvaigzne."
Vai mums būtu jābīstas no priekšā stāvošajiem zinātniskajiem oglekļa un citu metožu atklājumiem un to interpretācijām, kuri pretendē izrādīties autoratīvāki par Dieva Vārdu?
Vai kāds ir atradis kādu bībeles pravietojumu, kurš nebūtu izpildījies precīzā pilnībā?
31 Patiešām, Dieva ceļš ir pilnīgs, Tā Kunga vārdi ir pārbaudīti un patiesi, Viņš ir par vairogu visiem, kas meklē patvērumu pie Viņa.
6 Tad viņš man sacīja: "Šie vārdi ir uzticami un patiesi. Tas Kungs, praviešu garu Dievs, ir sūtījis Savu eņģeli atklāt Saviem kalpiem, kam drīzumā jānotiek.
7 Redzi, Es nāku drīz!" Svētīgs, kas tur šīs grāmatas pravietojuma vārdus.
Evolūcija būtībā ir paradoks. Tātad, kāds no kāda ir izcēlies. Pagriežam šo secību, ka kāds no kāda izceļas - pretējā virzienā un iznāk, ka /vienmēr ir jābūt kādam pirms vai iepriekš/. Šī loģika nemitīgi pieprasa kādu, kas atrodas pirms nākošā.. Tātad paradoksāla savā būtībā, neloģiska. Jebkurā gadījumā (arī evolūcijas gadījumā) ir vajadzība pēc Kāda, kurš Ir spējīgs no pilnīgas neesamības izsaukt esamībā. Ja Dievs tā to Ir spējīgs, kamdēļ, lai Viņš neradītu vienā acumirklī, tādā pašā veidā un rokrakstā, kā ir minēts par augšām celšanu. Vienā acumirklī!
AtbildētDzēst51 Redzi, es jums saku noslēpumu: ne visi mēs mirsim, bet visi tiksim pārvērsti,
52 piepeši, acumirklī, pēdējai bazūnei atskanot. Jo atskanēs bazūne, un mirušie tiks uzmodināti neiznīcībā, un mēs tapsim pārvērsti.